- Nazwa oddziału
-
I C - klasa medyczno-przyrodnicza
- Cykl kształcenia
-
4
- Języki obce
- Przedmioty punktowane
-
obowiązkowe
- język polski
- matematyka
dodatkowe
- biologia
- język obcy nowożytny
- Przedmioty rozszerzone
-
- biologia
- chemia
- język angielski
- Opis
-
Klasa medyczno- przyrodnicza przygotowuje uczniów do studiów na Uniwersytecie Medycznym, AWF, Uniwersytecie Przyrodniczym oraz UAM na kierunkach medycznych, biologicznych, chemicznych związanych z kosmetologią, dietetyką, farmacją, żywieniem człowieka, położnictwem, pielęgniarstwem, weterynarią, rehabilitacją, biotechnologią, inżynierią genetyczną, turystyką i rekreacją oraz sportem w perspektywie studiów do pracy pedagogicznej i menedżerskiej w zakresie wychowania fizycznego, zarządzaniem środowiskiem ochroną środowiska i szeroko rozumianą ekologią.
Przedmioty rozszerzone : biologia, chemia, język angielski.
Interdyscyplinarny charakter nauki w tej klasie daje doskonałą możliwość poszerzenia horyzontów oraz elastycznego i twórczego działania w sferze zdobywania wiedzy i doskonalenia umiejętności. Profil klasy jest również odpowiedzią na rosnącą w społeczeństwie świadomość potrzeby dbania o zdrowie i kondycję fizyczną.
Klasa oferuje uczniom następujące zajęcia i aktywności:
- realizacja licznych projektów edukacyjnych, biologicznych związanych ze zdrowiem człowieka, ekologicznych, przyrodniczych mających na celu pogłębienie wiadomości i doskonalenia umiejętności.;
- w szkole pracują aktywnie w grupach, prowadzą obserwacje i doświadczenia doskonaląc kluczowe umiejętności współdziałania, planowania, wnioskowania oraz rozwiazywania zadań problemowych;
- analizują i interpretują fakty oraz uczestniczą w przedmiotowych projektach tematycznych, nabywają umiejętności bardzo ważne we współczesnej nauce - poszukiwania informacji, korzystania ze schematów, rysunków, wykresów i tabel jako źródeł informacji,
- uczą się poprawnej argumentacji oraz określania zależności- przyczynowo skutkowych i szukania właściwych argumentów na poparcie swoich stanowisk.
- osiągnięcie powyższych celów jest możliwe zwłaszcza dzięki dobrze wyposażonym pracowniom - biologicznej i chemicznej, które umożliwiają stosowanie różnorodnych środków i metod nauczania.
- korzystania z platform edukacyjnych i współczesnych technologii oraz środków przekazu, także muzyki, filmów czy projektów dzięki którym przybliżane są uczniom tematy biologiczne
- uczniowie klasy aktywnie współpracują ze studentami z Koła Naukowego Wydziału Biologii, którzy prowadzą w naszej szkole warsztaty;
Poza zajęciami w szkole uczniowie corocznie mają możliwość uczestnictwa w :
-zajęciach laboratoryjnych w pracowniach Wydziału Biologii UAM – jako klasa patronacka w ramach której prowadzą doświadczenia, obserwacje a przede wszystkim mają możliwość sprawdzenia zdobytych w szkole wiadomości i doskonalenia umiejętności w praktyce
-dwu i trzydniowych zajęciach terenowych (w maju i czerwcu) w Stacji Ekologicznej UAM na terenie Wielkopolskiego Parku Narodowego w Jeziorach, które stanowią doskonałą formę utrwalenia wiadomości oraz rozwijania umiejętności planowania i przeprowadzania obserwacji i badań w terenie .
- lekcjach terenowych w Ogrodzie Botanicznym w Poznaniu, które umożliwiają pogłębianie wiedzy i rozwijanie praktycznych umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków;
- lekcjach z cyklu „Spotkania z archeologią” w Muzeum Archeologicznym;
- Festiwalu Nauki i Sztuki na Wydziale Biologii i Chemii UAM;
- Dniach Akademickich na wydziale Biologii UAM;
- uczestniczą także w olimpiadzie i konkursach przedmiotowych;
- Olimpiadzie Wiedzy Ekologicznej;
- Ogólnopolskim Konkursie Ekologicznym Eko-Planeta oraz geograficznym Geo-Planeta w którym osiągają co roku bardzo dobre wyniki i zdobywają wyróżnienia;
- Powiatowym Konkursie Ekologicznym „Kochajmy Nasze Małe Ojczyzny”;
- Konkursach organizowanych przez Towarzystwo Przyrodnicze Salamandra;
- Ogólnopolskim Wielkim Teście Edukacyjnym „ Planeta i Życie”;
- szkolnych konkursach przyrodniczych i tematycznych np.” Czynniki wpływające na zdrowie
Człowieka”;
- zajęciach kół zainteresowań – biologicznym i chemicznym;