- Nazwa oddziału
-
1D Technik programista (oddział dwujęzyczny)
- Cykl kształcenia
-
5
- Języki obce
- Przedmioty punktowane
-
obowiązkowe
- język polski
- matematyka
dodatkowe
- informatyka
- język obcy nowożytny
- Przedmioty rozszerzone
-
- informatyka
- matematyka
- Zawody
-
Technik programista
- Opis
-
TECHNIK PROGRAMISTA
Zalety uczenia się w systemie dwujęzycznym:
- zwiększony wymiar zajęć z języka angielskiego bez dodatkowych kosztów
- wzbogacenie słownictwa specjalistycznego w obszarze IT
- nauka praktycznego stosowania języka angielskiego w codziennych sytuacjach
- uzyskanie swobody i płynności wypowiedzi w języku angielskim
- udział w nowoczesnym modelu edukacji
Perspektywy
- wyjazdy zagraniczne w ramach projektów edukacyjnych
- możliwość studiowania na uczelniach europejskich
- zyskanie atrakcyjnej pracy w kraju lub za granicą
Zakres wymagań z języka angielskiego do klasy dwujęzycznej
W procesie rekrutacji do klasy dwujęzycznej TK kandydat przystępuje do testu kompetencji językowych. Zagadnienia leksykalno-gramatyczne na poziomie B2 wg Europejskiego System Opisu Kształcenia Językowego (CEFR)
Przedmioty rozszerzone
matematyka, informatyka
Języki obce
Obowiązkowy język: Język angielski – kontynuowany po szkole podstawowej w grupach międzyoddziałowych w zależności od stopnia zaawansowania
Dodatkowy język: Język hiszpański/Język niemiecki/Język rosyjski*
*Nauka wybranego przez ucznia drugiego języka obcego jest możliwa pod warunkiem, że zbierze się minimum 12 osób chcących uczyć się danego języka obcego (grupy międzyoddziałowe).Zdobywane kwalifikacje
- INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych
- INF.04. Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji
Informacje o zawodzie
Technik Programista to informatyk, którego specjalizacja jest ukierunkowana
na wiodącą dziś dziedzinę informatyki – programowanie. Uczniowie zdobędą wiedzę na temat różnych języków programowania, co umożliwi im tworzenie gier komputerowych, programowanie robotów, programowanie baz danych, tworzenia oprogramowania maszyn i urządzeń przemysłowych oraz wykształceniu umiejętności algorytmicznego i logicznego myślenia. Uczniowie zaznajomią się
z podstawami informatyki, projektowania stron internetowych, podstaw projektowania grafiki komputerowej, projektowania i administrowania bazami danych, programowania aplikacji internetowych, projektowania oprogramowania, programowania obiektowego, tworzenia aplikacji mobilnych i desktopowych.