- Nazwa oddziału
-
P_T1R
- Cykl kształcenia
-
5
- Języki obce
- Przedmioty punktowane
-
obowiązkowe
- język polski
- matematyka
dodatkowe
- geografia
- informatyka
- Przedmioty rozszerzone
-
- geografia
- język obcy nowożytny
- Zawody
-
Technik reklamy
- Opis
-
Wybierając naukę w zawodzie technik reklamy poznasz zasady organizacji reklamy, do których należą: pozyskiwanie klientów do współpracy z agencjami reklamowymi i mediami, określanie celów reklamowych przedsiębiorstwa i wyznaczanie sposobów ich realizacji, gromadzenie informacji niezbędnych do realizacji zadań reklamowych, tworzenie przekazów reklamowych dla potrzeb różnych typów mediów, publikacje przekazów reklamowych w różnych typach mediów reklamowych, zlecanie
i wykorzystywanie wyników badań o charakterze reklamowym, organizacja działań promocyjnych przedsiębiorstwa, organizacja działalności wystawienniczej.
Technik reklamy pracuje zarówno w biurze, jak i poza nim. Spotkania
z klientami zajmują dużo czasu i nie zawsze muszą odbywać się w biurze. Niejednokrotnie w trakcie pracy trzeba odbyć nawet daleką podróż, jeśli wymaga tego interes klienta. Praca w plenerze lub studio ma z kolei miejsce w przypadku realizacji reklamówek telewizyjnych lub radiowych oraz złożonych sesji zdjęciowych.
Jedynie pracownicy działu kreacji i mediów spędzają większość czasu w biurach. Osoba wykonująca ten zawód współpracuje z wieloma specjalistami z różnych dziedzin
i zawodów.
Technik reklamy może być zatrudniony w pełnoprofilowych
i specjalistycznych agencjach reklamowych, działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, biurach ogłoszeń i działach promocji, środków masowego przekazu, agencjach scenariuszowych, agencjach d/s kontaktów
z prasą i kształtowania opinii publicznej, studiach graficznych, studiów produkcyjnych.