Poznań
Liceum ogólnokształcące
XXI Liceum Ogólnokształcące - 1BL - projektowanie gier komputerowych z elementami sztucznej inteligencji
Nazwa oddziału

 1BL - projektowanie gier komputerowych z elementami sztucznej inteligencji

Cykl kształcenia

 4

Języki obce
Przedmioty punktowane

obowiązkowe

  • język polski
  • matematyka

dodatkowe

  • wiedza o społeczeństwie
  • język obcy nowożytny

Przedmioty rozszerzone
  • język polski
  • język obcy nowożytny
Opis

Modny, cieszący się dużą popularnością kierunek. Projektowanie gier to unikatowa oferta kształcenia na poziomie ponadpodstawowym w Poznaniu.

Jest to klasa dla uzdolnionych plastycznie pasjonatów gier komputerowych. Daje możliwość połączenia umiejętności projektowania i tworzenia scenariuszy z efektowną oprawą wizualną. Nauka języka polskiego na poziomie rozszerzonym umożliwi uwzględnienie odniesień literackich (science fiction, literatura fantasy, powieść grozy) i poszerzenie kompetencji kulturowych o zagadnienia związane z szeroko pojętymi sztukami wizualnymi (film, komiks, graffiti, body art). W tworzeniu artystycznej wizji gry pomoże Ci także dobra znajomość zagadnień związanych z kulturą masową oraz opanowanie języka angielskiego na poziomie rozszerzonym.

Klasa powstała we współpracy w Wyższą Szkołą Umiejętności Społecznych. Zajęcia warsztatowe prowadzą doświadczeni wykładowcy tej uczelni. Dla uczniów obdarzonych wyobraźnią i pasją tworzenia ten profil może być początkiem drogi do zdobycia kwalifikacji w bardzo prestiżowej branży gier komputerowych. Praca projektanta gier jest odpowiednikiem pracy reżysera filmowego. Polega na wymyślaniu i konstruowaniu fabuły oraz zasad gry. Dobry projektant potrafi stworzyć pasjonującą fabułę i oczarować graczy swoją własną, niepowtarzalną wizją świata.

Zajęcia uzupełniające z zakresu sztucznej inteligencji (AL) pozwolą kandydatom poznać tajniki działania tego narzędzia oraz jego wpływ na funkcjonowania nowoczesnego świata. W trakcie naszych zajęć poznacie korzyści i zagrożenia płynące z wykorzystania sztucznej inteligencji. Przekonacie się, że sztuczna inteligencja znacząco przyspiesza proces nauki i pomaga w rozwiązywaniu skomplikowanych zadań.

Jeśli jesteś obdarzonych wyobraźnią i nie brakuje Ci kreatywności, to wybór tej klasy może być początkiem kariery zawodowej w takich profesjach, jak: autor konceptów fabularnych, grafik komputerowy, projektant lub producent gier, specjalista marketingu wizualnego, ekspert w zakresie reklamy, animator kultury.

Przedmioty rozszerzone: język polski, język angielski

Przedmiot uzupełniający: pracownia projektowania gier z elementami sztucznej inteligencji. Przedmioty punktowane: język polski, matematyka, język obcy nowożytny, wiedza o społeczeństwie