Giżycko
Technikum
Technikum Nr 1 - 1F_P
Nazwa oddziału

 1F_P

Cykl kształcenia

 5

Języki obce
Przedmioty punktowane

obowiązkowe

  • język polski
  • matematyka

dodatkowe

  • język obcy nowożytny
  • informatyka

Przedmioty rozszerzone
  • matematyka
  • geografia
  • język angielski
Zawody

 Technik reklamy

Opis

TECHNIK   REKLAMY

Technik  reklamy przeprowadza analizy marketingowe, zbiera informacje na temat zleceniodawców i ich oczekiwań, przygotowuje informacje niezbędne do realizacji zadań reklamowych, opracowuje wnioski z programów badań rynkowych, pozyskuje klientów do współpracy z firmą, uczestniczy

w rozmowach handlowych, prezentuje usługi reklamowe, uczestniczy

w tworzeniu i realizacji kampanii reklamowych.

 

 

Po tym kierunku możesz pracować w:

       agencjach reklamowych,

       agencjach public relations,

       działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych  handlowych,

       biurach ogłoszeń i działach promocji środków masowego przekazu,

       agencjach scenariuszowych,

       studiach graficznych,

       agencjach ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej.

 

 

Czego się będziesz uczył/a w szkole  ?

       Bezpieczeństwo i higiena pracy

       Podstawy reklamy

       Przekaz i komunikat w reklamie

       Prawo, etyka i psychologia w reklamie

       Język angielski zawodowy

       Działalność gospodarcza w reklamie

       Kampania reklamowa

       Elementy towaroznawstwa

       Public relations

       Kompetencje społeczne i organizacja pracy zespołów

       Strategia i produkcja w reklamie

       Projektowanie kampanii reklamowej

       Skuteczność i efektywność kampanii reklamowej

 

WYKAZ KWALIFIKACJI  W ZAWODZIE TECHNIK   REKLAMY

Kwalifikacja

Symbol zawodu

Zawód

PGF.07

Wykonywanie przekazu reklamowego

333907

Technik reklamy

PGF.08

Zarządzanie kampanią reklamową

333907

Technik reklamy

 

 

UZASADNIENIE POTRZEBY KSZTAŁCENIA W ZAWODZIE TECHNIK  REKLAMY

 

Reklama jest ściśle związana z gospodarką rynkową, w której problem stanowi nie tyle wytworzenie jakiegoś produktu lub  usługi, ile jego sprzedanie. Nasilająca się konkurencja na rynku powoduje, że przedsiębiorcy potrzebują pracowników przygotowanych do wykonywania usług reklamowych, pozyskiwania zleceń i pośrednictwa w ich wykonywaniu oraz wyszukiwania klientów zainteresowanych konkretnymi usługami reklamowymi. Technik  reklamy powinien docierać do odbiorców różnymi środkami reklamy, skutecznie oddziaływać na ich pozytywne postawy, emocje, przekonania. Dlatego w procesie dydaktycznym kładziemy nacisk na kształtowanie rożnych cech i postaw, a w szczególności komunikatywność, odpowiedzialność i systematyczność w działaniu, umiejętność prowadzenia negocjacji, kształtowania prawidłowych stosunków interpersonalnych, łatwość nawiązywania kontaktów, stosowanie się do zasad prawa, etyki i kultury zawodowej. Ważnym celem procesu kształcenia w tym zawodzie, jest również wyposażenie absolwenta w taki zakres wiedzy i umiejętności o charakterze ekonomicznym, który pozwoli na komunikowanie się i kształtowanie konsumpcji w skali makro- i mikroekonomicznej.

Po ukończeniu szkoły absolwent może kontynuować naukę na wybranej uczelni, a także samodzielnie prowadzić działalność gospodarczą.

 

SZCZEGÓŁOWE CELE KSZTAŁCENIA W ZAWODZIE TECHNIK  REKLAMY

 

Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik  reklamy powinien być przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:

1)       organizowania oraz prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych;

2)       organizowania oraz prowadzenia kampanii reklamowej;

3)       projektowania oraz wykonywania środków reklamowych.

Program uwzględnia także zapisy zadań ogólnych szkoły i umiejętności zdobywanych w trakcie kształcenia w szkole ponadgimnazjalnej umieszczonych w podstawach programowych kształcenia ogólnego, w tym:

1)     umiejętność zrozumienia, wykorzystania i refleksyjnego przetworzenia tekstów, prowadząca do osiągnięcia własnych celów, rozwoju osobowego oraz aktywnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa;

2)     umiejętność wykorzystania narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz formułowania sądów opartych na rozumowaniu matematycznym;

3)     umiejętność wykorzystania wiedzy o charakterze naukowym do identyfikowania i rozwiązywania problemów, a także formułowania wniosków opartych na obserwacjach empirycznych dotyczących przyrody lub społeczeństwa;

4)     umiejętność komunikowania się w języku ojczystym i w językach obcych;

5)     umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi;

6)      umiejętność wyszukiwania, selekcjonowania i krytycznej analizy informacji;

7)      umiejętność rozpoznawania własnych potrzeb edukacyjnych oraz uczenia się;

8)     umiejętność pracy zespołowej.

W programie nauczania dla zawodu technik  reklamy uwzględniono powiązania z kształceniem ogólnym polegające na wcześniejszym osiąganiu efektów kształcenia w zakresie przedmiotów ogólnokształcących stanowiących podbudowę dla kształcenia w zawodzie. Dotyczy to przede wszystkim takich przedmiotów jak: matematyka, a także podstawy przedsiębiorczości i edukację dla bezpieczeństwa.