- Nazwa oddziału
-
1F_P
- Cykl kształcenia
-
5
- Języki obce
- Przedmioty punktowane
-
obowiązkowe
- język polski
- matematyka
dodatkowe
- język obcy nowożytny
- informatyka
- Przedmioty rozszerzone
-
- matematyka
- geografia
- język angielski
- Zawody
-
Technik reklamy
- Opis
-
TECHNIK REKLAMY
Technik reklamy przeprowadza analizy marketingowe, zbiera informacje na temat zleceniodawców i ich oczekiwań, przygotowuje informacje niezbędne do realizacji zadań reklamowych, opracowuje wnioski z programów badań rynkowych, pozyskuje klientów do współpracy z firmą, uczestniczy
w rozmowach handlowych, prezentuje usługi reklamowe, uczestniczy
w tworzeniu i realizacji kampanii reklamowych.
Po tym kierunku możesz pracować w:
• agencjach reklamowych,
• agencjach public relations,
• działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych handlowych,
• biurach ogłoszeń i działach promocji środków masowego przekazu,
• agencjach scenariuszowych,
• studiach graficznych,
• agencjach ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej.
Czego się będziesz uczył/a w szkole ?
• Bezpieczeństwo i higiena pracy
• Podstawy reklamy
• Przekaz i komunikat w reklamie
• Prawo, etyka i psychologia w reklamie
• Język angielski zawodowy
• Działalność gospodarcza w reklamie
• Kampania reklamowa
• Elementy towaroznawstwa
• Public relations
• Kompetencje społeczne i organizacja pracy zespołów
• Strategia i produkcja w reklamie
• Projektowanie kampanii reklamowej
• Skuteczność i efektywność kampanii reklamowej
WYKAZ KWALIFIKACJI W ZAWODZIE TECHNIK REKLAMY
Kwalifikacja
Symbol zawodu
Zawód
PGF.07
Wykonywanie przekazu reklamowego
333907
Technik reklamy
PGF.08
Zarządzanie kampanią reklamową
333907
Technik reklamy
UZASADNIENIE POTRZEBY KSZTAŁCENIA W ZAWODZIE TECHNIK REKLAMY
Reklama jest ściśle związana z gospodarką rynkową, w której problem stanowi nie tyle wytworzenie jakiegoś produktu lub usługi, ile jego sprzedanie. Nasilająca się konkurencja na rynku powoduje, że przedsiębiorcy potrzebują pracowników przygotowanych do wykonywania usług reklamowych, pozyskiwania zleceń i pośrednictwa w ich wykonywaniu oraz wyszukiwania klientów zainteresowanych konkretnymi usługami reklamowymi. Technik reklamy powinien docierać do odbiorców różnymi środkami reklamy, skutecznie oddziaływać na ich pozytywne postawy, emocje, przekonania. Dlatego w procesie dydaktycznym kładziemy nacisk na kształtowanie rożnych cech i postaw, a w szczególności komunikatywność, odpowiedzialność i systematyczność w działaniu, umiejętność prowadzenia negocjacji, kształtowania prawidłowych stosunków interpersonalnych, łatwość nawiązywania kontaktów, stosowanie się do zasad prawa, etyki i kultury zawodowej. Ważnym celem procesu kształcenia w tym zawodzie, jest również wyposażenie absolwenta w taki zakres wiedzy i umiejętności o charakterze ekonomicznym, który pozwoli na komunikowanie się i kształtowanie konsumpcji w skali makro- i mikroekonomicznej.
Po ukończeniu szkoły absolwent może kontynuować naukę na wybranej uczelni, a także samodzielnie prowadzić działalność gospodarczą.
SZCZEGÓŁOWE CELE KSZTAŁCENIA W ZAWODZIE TECHNIK REKLAMY
Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik reklamy powinien być przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
1) organizowania oraz prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych;
2) organizowania oraz prowadzenia kampanii reklamowej;
3) projektowania oraz wykonywania środków reklamowych.
Program uwzględnia także zapisy zadań ogólnych szkoły i umiejętności zdobywanych w trakcie kształcenia w szkole ponadgimnazjalnej umieszczonych w podstawach programowych kształcenia ogólnego, w tym:
1) umiejętność zrozumienia, wykorzystania i refleksyjnego przetworzenia tekstów, prowadząca do osiągnięcia własnych celów, rozwoju osobowego oraz aktywnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa;
2) umiejętność wykorzystania narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz formułowania sądów opartych na rozumowaniu matematycznym;
3) umiejętność wykorzystania wiedzy o charakterze naukowym do identyfikowania i rozwiązywania problemów, a także formułowania wniosków opartych na obserwacjach empirycznych dotyczących przyrody lub społeczeństwa;
4) umiejętność komunikowania się w języku ojczystym i w językach obcych;
5) umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi;
6) umiejętność wyszukiwania, selekcjonowania i krytycznej analizy informacji;
7) umiejętność rozpoznawania własnych potrzeb edukacyjnych oraz uczenia się;
8) umiejętność pracy zespołowej.
W programie nauczania dla zawodu technik reklamy uwzględniono powiązania z kształceniem ogólnym polegające na wcześniejszym osiąganiu efektów kształcenia w zakresie przedmiotów ogólnokształcących stanowiących podbudowę dla kształcenia w zawodzie. Dotyczy to przede wszystkim takich przedmiotów jak: matematyka, a także podstawy przedsiębiorczości i edukację dla bezpieczeństwa.